Home Nieuws Politie Limburg-Zuid en BREIN samen actief tegen piraterij

Politie Limburg-Zuid en BREIN samen actief tegen piraterij

Gisteren verrichtten verbalisanten van de Politie Heerlen en medewerkers van Stichting BREIN een controle in een muziekwinkel in de binnenstad van Heerlen. BREIN had eerder vastgesteld dat in de winkel illegale cd’s en dvds te koop werden aangeboden.
Tijdens de controle gisteren werden 367 illegale cd’s en dvd’s aangetroffen. Dit betrof hoofdzakelijk zogenaamde bootlegs. Die bevatten meestal illegale live-opnamen van concerten, maar ook niet-uitgebrachte studio-opnames of ongeautoriseerde remixen.
De eigenaar van de winkel werd verhoord op het politiebureau en heeft een uitgebreide verklaring afgelegd. Tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt en de voorraad illegale dragers werd in beslag genomen.