Home Nieuws Polder kan naar illegale DVD’s fluiten

Polder kan naar illegale DVD’s fluiten

Leidschendam Na een melding dat op de snuffelmarkt in de sporthal aan het Fluitpolderplein een partij illegale DVDs en CDs verhandeld zou worden, heeft de politie in samenwerking met de Stichting BREIN op zondag 28 december omstreeks 11.00 uur een onderzoek ingesteld. Bij een stand werden duizenden (4878) vervalste DVDs en CDs met films en muziek aangetroffen. De politie nam de partij in beslag en hield vier personen, een man en drie vrouwen, uit Hoogvliet aan. Tijdens de aanhouding liepen de spanningen hoog op. Het viertal in de leeftijd van 39 (2), 37 en 18 jaar verzette zich en werd onder dwang naar het politiebureau overgebracht en in verzekering gesteld. De politie heeft proces-verbaal tegen hen opgemaakt.
Stichting BREIN bestrijdt illegale handel van auteursrechtelijk beschermd entertainment product zoals film, games en muziek.