Home Nieuws Illegale streamingwebsite aangepakt na gerechtelijk bevel

Illegale streamingwebsite aangepakt na gerechtelijk bevel

Stichting BREIN heeft in februari een ex-parte beschikking van de
Rechtbank Leeuwarden verkregen m.b.t. de streaming-website Place2Use.
Deze website verkocht abonnementen voor streaming toegang tot films en
tv-series, en deelde met zijn publiek ook bijvoorbeeld nzb-bestanden
voor muziek, e-books, films en tv-series.
Rondom deze website was een groep verantwoordelijk die betalingen ontving voor hun diensten waarvan BREIN het merendeel met behulp van deze beschikking heeft aan kunnen spreken. BREIN heeft met een aantal inmiddels geschikt, naar andere betrokkenen loopt nog onderzoek.

In de ex-parte beschikking is bevolen dat er gestaakt moet worden met ieder ongeautoriseerd openbaar maken door middel van het aanbieden van (hyperlinks naar) streams van werken waarvan de auteursrechten en naburige rechten berusten bij de bij BREIN aangesloten partijen en hun leden. Dit op straffe van een dwangsom van EUR 2.000,- voor iedere dag (een gedeelte van een dag daaronder begrepen) dat in strijd werd gehandeld met het bevel, met een maximum van EUR 50.000,-.

De website laat inmiddels een tekst zien dat hij offline is gehaald door BREIN.