Home Nieuws BREIN haalt alles-gratis.biz offline

BREIN haalt alles-gratis.biz offline

Stichting BREIN heeft de 37-jarige beheerder van illegale torrentwebsite alles-gratis.biz aangesproken. De site had circa 10.000 leden, duizenden films, tv-series, muziek en e-books.

De man bleek een meervoudig recidivist te zijn die in 2011 al eens een onthoudingsverklaring had getekend waarin hij had toegezegd op straffe van € 500,- per dag geen torrentsites meer te beheren.
BREIN heeft op basis van bewijs dat hij tenminste 123 dagen lang alles-gratis.biz heeft beheerd, gedreigd met een vordering van tenminste € 61.500,- op basis van de verbeurde contractuele boetes uit de onthoudingsverklaring.

In verband met de persoonlijke situatie van de beheerder van de site is voor een lager bedrag overeengekomen dat hij dit keer zijn activiteiten wél blijvend staakt. Mocht de beheerder opnieuw aanvangen dan zal BREIN aangifte doen bij de strafrechtelijke autoriteiten. Tevens zal BREIN dan de volledige dwangsom vorderen.