Home Nieuws Scholieren massaal aan de slag met 'Get it Right'

Scholieren massaal aan de slag met 'Get it Right'

De Stichting Auteursrecht Manifestaties (STAM) maakte onlangs bekend dat sinds de introductie meer dan 33.000 scholieren onder leiding van ruim 1000 docenten gebruik hebben gemaakt van het lespakket ‘Get it Right’. Dit lespakket is bedoeld voor jongeren van 14 en 15 jaar in het voortgezet onderwijs en gaat in op het belang van het auteursrecht en en het maken van cultuur, entertainment en informatie. Het lespakket wordt gratis ter beschikking gesteld.
Vorig jaar werden een aantal marketingacties in gang gezet om het lespakket opnieuw onder de aandacht te brengen van docenten CKV, economie en maatschappijleer op het VMBO, HAVO en VWO. Als gevolg daarvan werden in het voorjaar ruim 11.000 lespakketten besteld, bestaande uit een leerlingenmagazine, een introductievideo met de band Di-Rect, de speciale website www.auteursrecht.nl/voorjou en een docentenhandleding. In december werd opnieuw een mailing verstuurd die resulteerde in de bestelling van ruim 6.000 lespakketten.
De Stichting Auteursrechtmanifestaties is een samenwerkingsverband tussen de Vereniging voor Auteursrecht, de Ministeries van Justitie, Economische Zaken en OCW en organisaties van recht- en belanghebbenden verenigd in de Stichting Auteursrechtbelangen (STARBEL), waaronder BREIN.