Home Nieuws Politie neemt illegale bootlegs in beslag

Politie neemt illegale bootlegs in beslag

Gisteren verrichtten inspecteurs van de Politie Haaglanden en medewerkers van Stichting BREIN een controle in een muziekwinkel in de binnenstad van Den Haag. BREIN had eerder vastgesteld dat in de winkel vermoedelijk illegale cd’s en dvd’s werden aangeboden.
Tijdens de controle werden 338 illegale cd’s en dvd’s aangetroffen. Dit betrof hoofdzakelijk zogenaamde bootlegs. Die bevatten meestal illegale live-opnames van concerten, maar ook niet-uitgebrachte studio-opnames of ongeautoriseerde remixen. De eigenaar van de winkel werd ontboden om op het bureau te verschijnen en een uitgebreide verklaring af te leggen. Tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt en de voorraad illegale dragers werd in beslag genomen.