Home Nieuws Stichting BREIN heeft een nieuw bestuur, nieuwe domeinnaam en nieuwe emailadressen

Vorige week vergaderde het nieuwe bestuur voor het eerst en vandaag wijzigt
BREIN haar domeinnaam en emailadressen in stichtingbrein.nl. De vorige
domeinnaam en adressen verwijzen door naar de nieuwe.
De belangrijkste wijziging in het bestuur is dat er een evenwichtige samenstelling is tussen makers inclusief uitvoerende kunstenaars enerzijds en producenten, uitgevers en distributeurs anderzijds. De werkterreinen blijven muziek, film en tv, boeken, beeld en games. In het bestuur zitten nu (vertegenwoordigers van) muziekauteurs, artiesten, beeldende kunstenaars, fotografen, tekstschrijvers, scenaristen en regisseurs deel van het bestuur naast uitgevers, collectieve beheersorganisaties, omroepen, muziek- en filmproducenten.

Het doel van BREIN blijft ongewijzigd: de collectieve bestrijding van auteursrechtinbreuk.

De speerpunten van dit beleid zijn: handhaving tegen illegaal aanbod door afsluiting of blokkering van diensten en aanpak met ‘boete’ van uploaders; staking dienstverlening door allerhande tussenpersonen en afgifte identificerende gegevens van beheerders en uploaders; voorlichtende waarschuwingen aan illegale gebruikers via hun internet providers.