Home Nieuws Grootste illegale topsite ooit offline gehaald

Grootste illegale topsite ooit offline gehaald

Piraterijbestrijder stichting BREIN haalde vandaag de ftp servers van de illegale topsite TVL offline. De site met 45 terabyte illegale content stond ook bekend als TV Land, en hostte films, tv series, muziek, games, business software, audiobooks, etc. Het was een van de grootste illegale topsites ooit. 1 terabyte is 1000 gigabyte, dat zijn ongeveer 250 films of games of 25.000 liedjes. Deze site had daar 45 keer zoveel van.
Een topsite bestaat uit ftp servers die door ’the scene’ gebruikt worden om de nieuwste illegale content op te slaan en te verspreiden. De ‘scene’ bestaat uit onderling min of meer verbonden groepen mensen die zich ten doel stellen nieuwe content zo snel mogelijk illegaal op Internet te zetten. Topsites vormen daarmee de bron van de meest schadelijke illegale verspreiding van populaire content op Internet. De illegale content van TV Land werd onder meer gebruikt voor de illegale bittorrent site Scenetorrents.org.
Het onderzoek naar de daders achter TV Land is nog niet afgerond. De servers zullen onderzocht worden op sporen naar de eigenaars/beheerders van de site, illegale uploaders en verspreiding van de content.