Home Nieuws BREIN actief bij Tokyo Hotel in Nijmegen

BREIN actief bij Tokyo Hotel in Nijmegen

Afgelopen zaterdag trad de Duitse band Tokyo Hotel op in het Nijmeegse Goffert Park. Op verzoek van muziekmaatschappij Universal Music controleerde BREIN daar op de verkoop van illegale merchandise. Drie Fransen met grote tassen maakte zich al snel uit de voeten toen zij de mensen van BREIN zagen. Bij een man met een Belgische verblijfsvergunning werden 244 posters in beslag genomen. De man stond al bekend als illegale handelaar van een vorig concert in Nederland. Na zijn aanhouding door de politie zagen zijn metgezellen af van handel. Er zijn aanwijzingen dat deze mensen deel uitmaken van een groep illegale handelaren uit Belgiƫ. Tot slot werd een Nederlandse man betrapt die illegale T-shirts uit zijn rugzak verkocht. Hij deed vrijwillig afstand van de zestien shirts en kwam eraf met een waarschuwing.