Home Nieuws Illegale site Scenaccess afgesloten door hosting provider Nforce

Illegale site Scenaccess afgesloten door hosting provider Nforce

De Nederlandse hosting provider van de illegale bittorrent site Sceneaccess.org heeft deze site afgesloten na ontvangst van een dagvaarding van stichting BREIN. Nforce heeft ons laten weten dat zij Sceneaccess heeft gesloten wegens een aantal onopgeloste kwesties, zegt BREIN directeur Tim Kuik. Daarmee is kous echter nog niet af. Wij willen dat Sceneaccess niet meer terugkomt als illegale site en hebben daarom ook de identiteitsgegevens van de sitehouder nodig.
Sceneaccess bood meer dan 15000 links naar voornamelijk illegale bestanden aan. De site is door BREIN gesommeerd haar illegale activiteiten te staken maar heeft daar geen gehoor aan gegeven. De eigenaar van de site houdt zich schuil en doet geen opgave van zijn identiteit. Daarom restte BREIN niets anders dan de hosting provider aan te spreken die de site onderdak verleent. BREIN vordert dat deze de site ontoegankelijk maakt en houdt en dat zij de identiteit van de sitehouder aan BREIN bekend maakt. Nforce reageerde aanvankelijk niet op onze sommatie vandaar dat wij een dagvaarding hebben uitgebracht, zegt Kuik.
Het is niet de eerste keer dat Nforce een aanvaring met BREIN heeft. Er staan wel meer van dergelijke illegale sites bij Nforce, aldus Kuik. Ooit was Thepiratebay er klant nadat de Zweedse justitie daar een inval deed. Nforce probeert zich er meestal met een smoesje vanaf te maken maar daar nemen wij geen genoegen meer mee. Wij gaan door tot er geen illegale sites meer bij Nforce welkom zijn. Als zij illegale sites in bescherming neemt dan zullen wij Nforce zelf aansprakelijk houden voor de schade die zij daarmee veroorzaakt.