Home Nieuws Hostingprovider haalt opnieuw illegale p2p-site offline na sommatie BREIN

Hostingprovider haalt opnieuw illegale p2p-site offline na sommatie BREIN

Gisteren stuurde BREIN opnieuw een sommatie naar dezelfde hostingprovider die eerder deze week werd bezocht beteffende de illegale website extremepowertorrents.nl. Deze keer betrof het de site freakytorrents.org, die met dezelfde valse domeinnaamgegevens was geregistreerd.
Ook freakytorrents reageerde niet op de sommatie van BREIN waarop gisteren verhaal gezocht werd bij de hostingprovider die onderdak bood aan de site. De site werd vrijwel onmiddellijk afgesloten en toont nu de tekst ‘Op last van brein is er besloten om deze site definitief op te heffen’. Freakytorrents gaf  11.000 geregistreerde gebruikers illegaal toegang tot ongeveer 650 populaire film-, muziek- en softwarebestanden.
Stichting BREIN is gemachtigd namens rechthebbenden civiele rechtsvorderingen in te stellen en aangifte te doen bij de strafrechtelijke autoriteiten. Betrokkenen bij illegale sites of servers worden verantwoordelijk gehouden voor de massale inbreuk die via hun dienst wordt gepleegd. BREIN eist dat zij hun onrechtmatige en/of inbreukmakende activiteiten staken en gestaakt houden op verbeurte van een dwangsom. Daarnaast worden betrokkenen aansprakelijk gehouden voor de geleden schade.
‘Als contact met de illegale site niet mogelijk is of geen soelaas biedt dan gaan we naar diens provider’, zegt BREIN directeur Tim Kuik. Van providers eist BREIN dan dat zij illegale sites ontoegankelijk maken en de naam en adres gegevens van de eigenaar afgeven aan BREIN. Indien providers willens en wetens doorgaan met het hosten van illegale sites dan kunnen ook zij vanaf dat moment aansprakelijk gehouden worden.