Home Nieuws Integrale controle Beverwijkse Bazaar

Integrale controle Beverwijkse Bazaar

Vandaag vond een integrale controle plaats op de Beverwijkse Bazaar, de bekendste zwarte markt van Nederland. Naast diverse strafrechtelijke opsporingsdiensten waaronder de FIOD-ECD en de Voedsel en Waren Autoriteit waren de Stichting Thuiskopie, Stichting Namaakbestrijding en BREIN aanwezig.
De FIOD-ECD nam bij een aanbieder honderden illegale dvds en een grote hoeveelheid illegale sigaretten in. Daarnaast werden nog twee kleinschaliger aanbieders van illegale dragers aangetroffen op het kofferbak-gedeelte van de markt. Die deden jegens BREIN afstand van respectievelijk 50 illegale dvds en 30 illegale cds en tekenden een anti-piraterijverklaring, die hen in geval van recidive op een boete van 500 euro per illegale kopie komt te staan. Een van de aanbieders was niet in staat om zich te legitimeren en kreeg daarvoor op de koop toe een proces-verbaal.